Julmånad i FK PAN
Det lackar! -mot advent, Lusse, Julafton nyår, 2016 …. och vi i PAN får väl hänga på med vårt. På lördag 5 december med början kl. 11 är det vernissage och prisutdelning i Göteborgsmästerskapet i Partille Kulturhus. Arr.FK Pan. Stor uppslutning av oss i klubben förväntas! På söndag 6 december kan den som vill bege sig till Café Färjenäs, Karl IX väg (nära Älvsborgsbrons fäste på Hisingssidan). Där ställer Rikard Orell (f.d. Panmedlem) ut tillsammans med några andra konstnärer. Öppet 11-18 Glögg och pepparkaor. På tisdag 8 december kl. 18.30 blir det så Pan:s lussemöte på Nordengården. Tema i månadstävlingarna: Projicerad bild: Kropp och Påsikt: Fritt. Bilder till den projicerade klassen skall vara inskickade senast lördag 5/12 till den vanliga adressen. tavling@fkpan.se Enligt gammal tradition blir det lite lekar och tårta blandat med bilder. Skicka gärna ett svarsmail hur många ni blir, familjen etc. är välkommen! Så vi vet i förväg hur många tårtmeter vi skall beställa). Adressera till: heinz.hassel@telia.com På lördag 19 december kl. 14 blir det bildvisning och levande pianomusik på Bohusläns Museum i Uddevalla. Tema nordisk natur, människoliv och julstämning. Kurt Wiklander, piano, Patricia Mellin, foto. Entré 100:-, biljetter i receptionen, 0522-65 65 01. Julaktiga hälsningar från Fk Pan Thomas
FK PAN Göteborg
1 dec 2015
0kommentarer
Månadsmöte 10/11
Nu på tisdag är det dags för Tommy Pedersen och Jens Böhmer att visa vad man kan åstadkomma i ett mörkrum. Medlemskvarten presenteras denna gång av vår ordförande Thomas af EKenstam som visar bilder under rubriken "Märkligt". Månadstävlingens projektionsklass har denna gång fritt motto. Påsiktsklassen har mottot: Röd punkt. Bilder till projektionsklassen skall vara inskickade senast söndag kväll. Bilden ovan föreställer Monica Englund framför ett av sina alster. (Foto Thomas af E.)
FK PAN Göteborg
6 nov 2015
0kommentarer
Månadstävlingen oktober månad
I den projicerade klassen segrade Kay Kjellgard med bilden du ser ovan. Samtliga placerade bilder kan du se i galleriet här intill. I påsiktsklassen var det bara en deltagare! Nämligen Kay Kjellgard. Vi har ju sagt att det krävs mist tre deltagare för att tävlingen skall genomföras. Således skall inga poäng delas ut denna gång. Men på eget bevåg har jag beslutat att tilldela Kay två poäng för deltagande. Något skall han väll ha för sin ansträngning eller? //LO
FK PAN Göteborg
14 okt 2015
5kommentarer
Månadsmöte
Tisdag 13/10 kl. 18.30 är det dags för oktobermötet. Vi tar in bilder till GM, Patricia talar om sociala medier och Morgan och Patricia visar bilder. Månadstävlingens motton: Projicerad bild: Fest Påsiktsbild: Fritt Varmt välkomna.
FK PAN Göteborg
13 okt 2015
0kommentarer
Lerums Fotoklubb ställer ut!
Lördag 3:e oktober har Lerums Fotoklubb vernisage på sin höstutställning mellan klockan 10 och 16 på Solkatten i Lerums centrum. Utställningen hänger till 11:e oktober.
FK PAN Göteborg
2 okt 2015
7kommentarer
Gbg x 8
Vi i Foto Nova hälsar alla medlemmar i FK Pan välkomna till Gbg x 8, en utställning med göteborgsbilder i stadsbibliotekets utställningshall från 29 september till 9 oktober 2015. Foto Nova är en grupp fotografer som skildrar händelser, miljöer och människor i vår stad. I Gbg x 8 visar vi åtta olika perspektiv på Göteborg – allt ifrån mäktiga stadsvyer till små och nära vardagshändelser. Ni är speciellt välkomna till vernissagen på tisdag kväll 29/9 kl. 18-21. Utställningsaffishen kan ni se HÄR Foto Nova bildades 2006 och detta är vår andra utställning på stadsbiblioteket. Gruppen har sitt ursprung i FK Pan och består av Lars Stjernlöf, Pia Weiler, Bengt Ekeholt, Eva Ackelid, Bertil Runström, Madeleine Björck, Björn Lundén och Ulf Ackelid. Ulf Ackelid
FK PAN Göteborg
26 sep 2015
0kommentarer
Visa fler nyheter